Z kresby do mramoru: Tvůrčí proces Antonia Canovyna zámku Kynžvart

Moira Mascotto, ředitelka italského Museo Gypsotheca Antonio Canova v Possagnu

Z kresby do mramoru: Tvůrčí proces Antonia Canovy na příkladu soch Venuše Italská a Tanečnice s rukama v bocích

Anotace: Prezentace se věnuje pracovní metodě Antonia Canovy a zdůrazňuje mimořádný proces, který vedl od prvního tvůrčího momentu, zhmotněného v kresbě, až po finální mramorovou sochu. Na příkladu soch Venuše Italské a Tanečnice s rukama v bok je patrné, jak sochař věnoval pozornost dialogu mezi ladností přírody a odkazy na mistry minulosti. Objasněna bude také klíčová role sochařovy dílny, stejně tak bude pozornost věnována sochařově vytříbenému smyslu pro zachycení pohybu a smyslnosti, jejichž dokonalý poměr naplňuje sochy Antonia Canovy životem.

Prezentace bude překládána.

Akce je pořádána v rámci Roku Italské šlechty a je součástí Dne s Antonio Canovou na Kynžvartě.

 

Navazující akce: Ústav dějin umění AV ČR, v. v. i., cyklus Collegium historiae artium 8. 10. 2025 v 16:30: Moira Mascotto: Canova and Color; The Dialogue between Painting and Sculpture